آموزش طرز تهیه آش رشته خوشمزه
نوشته شده توسط : sibesalamati

آموزش طرز تهیه آش رشته خوشمزه و طرز تهیه آش گرداوری شد

آموزش طرز تهیه آش رشته خوشمزه

 

آش رشته یکی از آش های بسیار مشهور ایرانی است که معمولا در فصول سرد سال اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه یک آش رشته نیاز است تا یک سری مواد را از قبل تهیه نمایید. این موضوع بخصوص در مورد حبوبات از ارزش بالایی برخوردار است ، زیرا باید از شب قبل خیسانده شوند. معمولا به چنین ترتیبی از نفخ آنها کاسته خواهد شد و آش نسبتا سبکی را نوش جان خواهید کرد.

حبوباتی که برای آش رشته نیاز است عبارتند از : نخود ، لوبیا به همراه عدس. این حبوبات را خیسانده و در روز بعد با مقداری آب ، پروسه پختن آنها را آغاز نمایید. برای خوش طعم شدن آش رشته نیاز است تا در داخل آن از پیاز سرخ شده استفاده نمایید. بنابراین کمی از پیاز را خرد کرده و به یک اندازه برش بزنید. بهتر است تا این کار را در همان روز انجام دهید و از پیاز سرخ کرده از قبل تهیه شده ، بهره نبرید. پس از آن پیاز را با کمی روغن سرخ کنید. تنها طلایی شدن رنگ پیاز نشانه ای از پخته شدن و سرخ شدن آن است. حالا پیاز را به همراه نمک و فلفل به حبوبات در حال پخت اضافه کنید.

برای آش رشته چهار نفره نیاز است تا دو کیلو از سبزی آشی را خریداری ، پاک ، شسته و خرد کنید. در این مرحله می توانید سبزی ها را به آش اضافه کنید. پس از آنکه سبزی ها پخته شد ، حدود یک کیلو از رشته آشی را به این آب در حال جوش اضافه کنید. یک آش رشته برای پخته شدن و جا افتادن نیاز به زمانی چند ساعته دارد ، این آش به دلیل وجود رشته قوام خوبی خواهد داشت. در انتها کمی کشک را در داخل آش خود بریزید. این ترکیب هم به شدت طعم نهایی آش را تغییر خواهد داد.

برای تزیین کردن آش رشته یکی از اولین مواد کشک است. در زمان قبل از سرو آش رشته حدود دو یا سه لیوان از کشک مخلوط شده با آب ولرم را بر روی آش بریزید. شما می توانید حدود نیم کیلو گوشت چرخ کرده را به روش واویشکا یا گوشت های قلقلی درآورده و در روغن سرخ کرده و بر روی آش بریزید. همچنین دو حبه سیر را به همراه نعناع خشک سرخ نموده و در کنار این ترکیب قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: آش جو





:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: